Kaip paruošti elektrinį paspirtuką sandėliavimui: nuo baterijos įkrovimo, ratų pripūtimo iki tinkamos patalpos temperatūros
Atėjus žiemai jau pastebime tik pavienius keliautojus elektriniais paspirtukais. Elektrinius paspirtukus dažnas jau yra nunešęs į sandėliuką ar garažą ir laukia pavasario kai vėl galės juo naudotis. Vis tik dar retas žino kaip teisingai paruošti paspirtuką peržiemojimui, kad juo galėtumėte tinkamai naudotis ateinantį sezoną.
Dažniausios problemos pasitinkančios paspirtukų savininkus pavasarį – sumažėjusi baterijos talpa, įtrūkusios padangos, korozija.
Kaip tinkamai sandėliuoti paspirtuką, kokie turi būti reikalavimai patalpai, kiek pripūsti paspirtuko padangas ir kiek kartų per žiemą krauti transporto priemonės bateriją? Skaitom!
Sandėliavimo patalpos
Dėl elektrinių paspirtukų kompaktiškumo juos per žiemą galite laikyti nedidelėse patalpose, galbūt net savo drabužinėje. Svarbu, kad patalpa būtų sausa, švari, joje būtų palaikoma tolygi temperatūra.
Žiemos metu elektrinį paspirtuką, turėtumėte laikyti patalpoje, kurioje temperatūra siekia bent 10 laipsnių šilumos. Ji turi būti sausa, gerai vėdinama. Jei galima, geriau nelaikyti paspirtuko rūsyje. Jis dažniausiai yra per drėgnas, yra ir apsėmimo tikimybė. Temperatūra gali būti per žema arba kaip tik paspirtukas gali būti laikomas prie per daug šilto šilumos punkto. Visos minėtos sąlygos kenks jūsų paspirtukui.
Viena geriausių vietų namuose laikyti elektrinį paspirtuką yra šiltas garažas ar palėpė, kurioje paspirtukas negautų tiesioginių saulės spindulių, drėgmės. Saulės spinduliai ar per didelė šiluma patalpoje gali sugadinti paspirtuko plastikines bei gumines dalis.
Labai svarbu, kad paspirtuko laikymo vietoje nesusidarytų kondensatas, sukeliantis koroziją.
Tinkamai supakuokite žiemos „miegui“
Apžiūrėję ir nuvalę elektrinį paspirtuką jį galite supakuoti į maišą, kuriame jis kvėpuotų. Maišas apsaugos paspirtuką nuo žemesnės temperatūros, dulkių ir drėgmės, kurie gali sukelti koroziją.
Tačiau būtinai įsitikinkite, kad toks laikymo maišas turės ertmes „kvėpavimui". Plastikiniai, visiškai uždari maišai gali sulaikyti drėgmę viduje ir taip sukelti koroziją ar net pelėsį.
Po sezono pabaigos ne tik nuplaukite elektrinį paspirtuką bet patartume jį ir nuvaškuoti. Vaškavimas skirtas dažų ir apdailos apsaugai nuo korozijos. Taip paspirtuką pavasarį išsipakuosite it naują.
Sutepkite mechanines dalis
Kai elektrinis paspirtukas išvalytas ir nuvaškuotas atlikite kitą žingsnį paruošdami jį žiemos miegui – sutepkite mechanines dalis.
Galite naudoti silikoninį dviračiams skirtą purškiklį, kuriuo suteptsite mechanines dalis. Suteptkite rato ašį, stabdžių diskus, sulankstymo mechanizmą ir gumines jungtis – kaiščius ir sandariklius. Tinkamai sutepę šias dalis išvengsite korozijos ir mikroįtrūkimų susidarymo, kurie sugadina judančias dalis. Tepdami niekada nenaudokite tiršto litolio ar panašių tepalų. Šie tepalai nepatenka į sunkiai pasiekiamas vietas.
Itin populiarus WD-40 tepalas taip pat nerekomenduojamas, nes jame yra tirpiklių, kurie gali reaguoti su dažais ir pagreitinti paspirtuko metalinių dalių nusidėvėjimą. Patariame naudoti silikoninio pagrindo tepalą.
Teisingai paruoškite ratus
Prieš paspirtuko žiemojimą svarbu tinkamai paruošti jo padangas. Kad ant padangų nesusidarytų mikro įtrūkimų ir išlaikytumėte gumos kokybę, jas prieš sandėliuojant patariama padengti dviračiams naudojamu silikoniniu tepalu. Priklausomai nuo to kaip bus laikomas elektrinis paspirtukas ratai turi būti pripūsti iš dalies arba pilnai. Jei ketinate pakabinti paspirtuką ratai turi būti išleisti iki pusės gamintojo rekomenduojamo slėgio.
Jei paspirtukas bus laikomas pastačius ant grindų, ratus reikia palikti pripūstus iki didžiausio rekomenduojamo slėgio. Patariama per daug nepripūsti ratų, kad išvengtumėte gumos įtrūkimų.
Padėkite paspirtuką ant kilimo, kartomo arba stovo, kad padanga nesiliestų tiesiogiai su betoninėmis grindimis. Taip išvengsite dėmių ant padangų, kurios susidaro nuo ilgo stovėjimo.
Akumuliatoriaus paruošimas žiemos laikotarpiui
Daugumoje elektrinių paspirtukų yra įkraunamos ličio baterijos, kurios žiemą reikalauja papildomos priežiūros. Netinkamai laikant akumuliatorių žiemos metu sumažės jo talpa. Kartu ir atstumas, kurį nuvyksite vienu įkrovimu ateinantį sezoną.
Prieš sandėliuojant akumuliatorių patariama įkrauti jį iki 50–70 proc. jo talpos. Jei norite išvengti nepataisomo išsikrovimo įkraukite akumuliatorių iki pusės talpos bent kartą per mėnesį.
Tik nekraukite akumuliatoriaus žemesnėje nei 0 laipsnių pagal celsijų temperatūroje. Prieš kraudami bateriją pašildykite iki kambario temperatūros, kad išvengtumėte sugadinimo. Ideali akumuliatoriaus laikymo temperatūra yra 15–25 laipsnių.
Jei jūsų paspirtuko akumuliatorius yra nuimamas, galite jį atjungti ir laikyti kambario temperatūroje sausoje vietoje. Tokį akumuliatorių galite laikyti kad ir drabužių spintoje arba šildomoje sandėliavimo patalpoje. Tačiau ne visi paspirtukai turi nuimamus akumuliatorius. Tokiais atvejais, jei tai įmanoma, atjunkite akumuliatoriaus laidus, kad paspirtukas pasyviai neišeikvotų energijos.
Be to, akumuliatoriaus atjungimas nuo paspirtuko apsaugos ir nuo galimos laidų korozijos.
Saugokite akumuliatorių nuo temperatūros svyravimų.
Labai svarbu, kad laikytumėtės visų šių patarimų ir taip galėtumėte pavasarį iš karto naudotis tvarkingu paspirtuku. Populiariausi sutrikimai po žiemos – per greitai išsikraunanti baterija, įtrūkusios padangos.