Kelionės elektriniais paspirtukais rudenį: didžiausi iššūkiai ir pavojai
Augant kuro ir elektros kainoms ieškome būdų, kaip mažinti savo išlaidas, optimizuoti vartojimą. Viena iš jų – taupesnis ir tvaresnis keliavimas. Bene populiariausia alternatyva kelionėms automobiliu pastaraisiais metais tampa elektriniai paspirtukai. Spalio mėnesį vis dar lepinant sausais ir saulėtais orais pastebime nemažai šalies gyventojų besivažinėjančių šiomis transporto priemonėmis. Apie didžiausius elektrinių paspirtukų iššūkius rudens metu, kaip juos prižiūrėti ir kokių klaidų nedaryti pasakoja kelionių entuziastas ir „Beaster” ženklo atstovas Eimantas Vasaitis.
Venkite drėgmės – nekraukite paspirtuko iš karto po kelionės
Vienas didžiausių iššūkių, su kuriuo susiduria elektrinių paspirtukų savininkai atvėsus orams – vanduo ir drėgmė.
„Lietus ar sniegas kelia didelę riziką sugadinti paspirtuko bateriją ir kitas įrenginio detales. Ypatingai rudenį, kai padaugėja kritulių, reikia itin vengti važiavimo per balas. Tai viena dažniausių elektrinių paspirtukų gedimo priežasčių. Teko ne kartą matyti, kaip žmonės drąsiai paspirtukais važiuoja per gana gilias balas. Jei iškart paspirtukas ir nesuges, tai ilgainiui jo tarnavimas ženkliai sutrumpėja", – pasakojo specialistas.
Vyras pataria elektrinių paspirtukų rudens metu nelaikyti sandėliukuose ar balkonuose. Dažna situacija, kai dėl per didelės drėgmės jie sugenda paveikti korozijos. Jis taip pat primena rudenį atkreipti dėmesį ne tik į paspirtuko baterijos apsaugą, bet dėmesį skirti ir kontaktiniams lizdams, įjungimo mygtukams, ratams.
Paspirtuko baterijai neigiamos įtakos gali turėti ne tik drėgmė, bet ir temperatūrų svyravimai. Pasak E. Vasaičio, dėl šios priežasties paspirtukus patartina laikyti kambario temperatūroje. Specialistas primena, kad kraunant įrenginį per žemoje ar per aukštoje temperatūroje, jis įkraunamas lėčiau.
„Tiek aukšta, tiek ir žema temperatūra neigiamai veikia baterijos talpą. Dėl to paspirtukas ilgainiui gali mažiau įsikrauti ir juo nuvažiuosite trumpesnį atstumą. Kad taip nenutiktų, paspirtuką derėtų laikyti pastovioje kambario temperatūroje, o ne balkone ar šaltame rūsyje. Taip pat nekraukite paspirtuko iš karto po pasivažinėjimo. Grįžę iš lauko su paspirtuku, leiskite akumuliatoriui prisitaikyti prie kambario temperatūros. Palaukite bent 10 minučių prieš kraudami", – kalbėjo vyras.
Specialistas pataria, kad jei šaltuoju metų laiku paspirtuku nevažinėjate visai, nepamirškite jo bateriją įkrauti bent kartą per mėnesį. Taip išvengsite galimų baterijos problemų pavasarį, ji nepraras talpos.
Didesnis dėmesys saugumui
Specialistas taip pat siūlo po kiekvieno pasivažinėjimo rudenį elektrinį paspirtuką kruopščiai nuvalyti.
„Tai darykite tiesiog naudodami vandenį ir muilą. Be abejo venkite sudrėkinti paspirtuko bateriją bei elektroninius kontaktus. Po plovimo transporto priemonę būtina nusausinti", – pasakojo E. Vasaitis.
Vyras pasakoja, kad rudenį trumpėjant dienoms elektrinių paspirtukų savininkai turėtų įsitikinti, kad jų transporto priemonių priekyje bei gale tinkamai veikia žibintai. Gale turi būti raudonas, priekyje – baltas žibintai. Jis taip pat siūlo atkreipti dėmesį į padangas, ypač jei paspirtuku keliaujate kasdien.
„Jau galima rasti padangų su specialiu gilesniu protektoriumi, kuris leidžia sumažinti slydimą tiek ant šlapios, tiek apsnigtos kelio dangos. Klausimas, kada lietų keis šlapdriba ir sniegas. Todėl paspirtukų vairuotojai atėjus rudeniui turėtų atkreipti dėmesį į naudojamų padangų protektorių. Gal jau atėjo laikas atnaujinti sudėvėtas padangas, kad užtikrintumėte maksimalų sukibimą su kelio danga", – kalbėjo pašnekovas.
Nukritę rudeniniai lapai paslepia bortelius, duobes ar kitas kliūtis. Vyras pataria rudenį saugiam keliavimui skirti dar didesnį dėmesį.
„Šalmas, rankų ir kojų apsaugos, pirštinės – tai būtini atributai, be kurių nederėtų išvykti į kelią elektriniu paspirtuku vėsiuoju metų laiku. Tai padės išvengti rimtų sužalojimų. Be abejo didesnė tikimybė išvengti incidentų važiuojant lėčiau ir išlaikant maksimalią koncentraciją kelionės metu", – kalbėjo E. Vasaitis siūlydamas keliaujant paspirtuku vengti klausytis muzikos ar kalbėti telefonu.
Įtempkite stabdžius bei pasirūpinkite tinkama apranga
Dėl šlapesnės ir slidesnės kelio dangos rudenį stabdymas tampa sudėtingesnis nei įprastai. Anot specialisto, stabdymo kelias pailgėja iki penktadalio įprasto atstumo.
„Dėl šios priežasties atėjus rudeniui siūlyčiau pakoreguoti stabdžius. Jautresni, labiau įtempti stabdžiai užtikrins saugesnę jūsų kelionę ir trumpesnį stabdymo kelią. Tik nepersistenkite įtempdinėdami stabdžių, jei tai darysite patys. Kitaip rizikuojate stabdydami persiversti per paspirtuko priekį", – dėstė specialistas.
Užbaigdamas vyras pridūrė, kad labai svarbu kaip pats pasiruošite ir apsirengsite prieš kelionę elektriniu paspirtuku.
„Keliaudami elektriniu paspirtuku rudenį apsirenkite šilčiau. Tačiau taip, kad jaustumėtės patogiai. Jei važiuojant bus šalta ir žvarbu, daugiau dėmesio skirsite šalčiui, o ne vairavimui. Nukreipus dėmesį į pašalinius dalykus lengviau patekti į incidentą. Lyjant ar pučiant stipriam vėjui kelionės metu jums pravers įprasti ar apsauginiai akiniai", – .pasakojo „Beaster“ atstovas.