Tonino Lamborghini — itališka prabanga nuo laikrodžių iki kavos
Milanas - Lamborghini prekės ženklo istorija prasidėjo 1947 metais, jo sėkmė buvo nulemta, nes įkūrėjas Ferruccio Lamborghini nusprendė visą savo gyvenimą pašvęsti šiai gamybos bendrovei. Laikui bėgant, Lamborghini pavardė paplito plačiau nei vien automobilių srityje.
Mes susipažinome su Tonino Lamborghini, įpėdiniu iš vienos žymiausios Italijos verslininkystės šeimos. T. Lamborghini remdamasis savo šeimos pavyzdžiu, nuo 1981 m. toliau garsino šeimos vardą, įgyvendindamas įvairius projektus ir kurdamas prabangius produktus – laikrodžius, akinius, išmaniuosius telefonus, kvepalus, baldus, sporto reikmenis, gėrimus, 5 žvaigždučių viešbučius, sales ir restoranus.
Šiais laikais Tonino Lamborghini prekės ženklas yra pripažintas dėl jo eklektiškumo. Visi jo produktai pasižymi bendrais bruožais – aukšta kokybe, dizainu ir alsuojančia Italijos dvasia. Būtent apie tai ir kalbėjome su ponu T. Lamborghini.
P. Lamborghini, prašau, papasakokite, kaip gimė „Tonino Lamborghini Espresso“ projektas?
„90-taisiais pradėjau galvoti apie tuos produktus, kurie maisto ir gėrimų sferoje labiausiai atspindi Italijos dvasią. Mano vizija visada buvo ir tebėra išreikšti tikrąją vertę, tai mano prekės ženklas perteikia per itališkų gėrimų produktų liniją. Štai kodėl aš pasirinkau visame pasaulyje pripažintą Italijos produktą – kavą. Mane lydėjo sėkmė, nes nuo pat pradžių susitelkiau į Ho.Re.Ca., viešbučių, restoranų ir maitinimo, rinką. Todėl sukūriau produktų liniją, kurią sudaro arbata, karštas šokoladas, energetiniai gėrimai, degtinė ir mano asmeninė vynų selekcija „Palazzo del Vignola” ir „Sangue Di Miura” pavadinimais, tai istorinis, sukurtas mano tėvo Ferruccio, prekės ženklas.
Visuose mano gaminiuose yra pastebimas bendras ir unikalus motyvas, kuris, žinoma, yra stiprus prekės ženklo bruožas. Tai, be abejo, yra itališka dvasia.
„Tonino Lamborghini Officina Gastronomica” – tai mano įmonė, platinanti gėrimus. Ji siūlo ne tik kokybišką kavos puodelį, bet ir tikrąjį Italijos gyvenimo būdo pojūtį “.
P. Lamborghini, jūsų įmonė užsiima baldų, prabangių aksesuarų, gėrimų gamyba bei svetingumo projektais ir dar daugybe kitų sferų, kokios jos?
„Dirbti su laikrodžiais pradėjau 1981-aisiais. Po to tęsiau su odos gaminių ir drabužių linija, tačiau mane labiau traukė laikrodžių sritis, nes pats nesu siuvėjas ir nesu kilęs iš siuvėjų šeimos. Mano drabužių linija pasižymėjo ryškiu itališku stiliumi, tačiau tai neatspindėjo mados tendencijų.
Šiai dienai laikrodžių gamyba, kartu su akinių ir išmaniųjų telefonų, yra viena mano pagrindinių veiklos sričių. Tonino Lamborghini yra gyvenimo būdą atspindintis prekės ženklas, paliečiantis daugelį pramonės šakų. Nuo 5 žvaigždučių viešbučių Kinijoje iki neseniai pradėtų nekilnojamojo turto projektų (2018 m. sausio ir gegužės mėn.), tęsiant restoranais, kavinėmis ir „Tonino Lamborghini Casa” – tai projektas veikiantis visame pasaulyje, skirtas pilnam prestižinių vilų ir apartamentų interjero įrengimui, taip pat sėkmingas ir „Tiles & Style“ – firminių keraminių grindų prekinis ženklas. Štai naujausias projektas, pristatytas 2018 m. Cersaie (Bolonijoje, Italijoje), „Tonino Lamborghini Water Design“ – nauja išskirtinė maišytuvų serija.
Kalbant apie tolimesnius projektus, rinkoje greitai bus pristatytas „Iso” elektrinis motoroleris. Kaip ir „Vespa” bei „Lambretta” „Iso“ yra istorinis prekės ženklas išgarsėjęs 50-taisiais. Jį įsigijome prieš 7 metus. „Iso Electric” motoroleris bus gaminamas Pietų Korėjoje. Galiu pasakyti, kad tai yra vienas iš naujausių išradimų, kuris jau yra pristatomas įvairiose dviračių ir motociklų mugėse! Aš vis dar nežinau, ar „Iso” elektriniai motoroleriai bus parduodami ir Italijoje, nepaisant to, tai bus dar vienas, Italijoje pagamintas, prekės ženklas, kurį plačiai eksportuosime.
Ateityje matau savo sūnų Ferruccio, užimantį generalinio direktoriaus pareigas „Tonino Lamborghini Company” įmonėje. Jis yra iniciatyvus ir sumanus, toks koks buvau pats ir tebesu lig šiol. Mes abu norime tyrinėti naujas sferas, todėl neabejotina, kad tik dar labiau plėsime savo interesus ir imsimės naujų iššūkių.”
P. Lamborghini, užsienyje jūs esate laikomas „Made in Italy” gamybos ambasadoriumi. Ką jums tai reiškia?
„Tai aukštos kokybės standartų išlaikymas. Galiu neabejotinai pridurti, kad „Tonino Lamborghini” kompanija savo projektais nuolat perteikia itališką gyvenimo būdą, tai tęsime ir toliau.
Atsižvelgiant į tai, kad šiais laikais yra didžiulė pasiūla, kodėl klientai turėtų pirkti „Tonino Lamborghini” produktą?
„Todėl, kad siūlau ne vien produktą, o patį gyvenimo būdą. Šį principą pritaikome ir kurdami kavą, mes orientuojamės į kokybę, o ne kiekybę. Savo kavą noriu pristatyti, ten kur itališka Tonino Lamborghini dvasia bus vertinama. Tiesą sakant, vienas iš mano mėgstamiausių šūkių yra toks: „Jei negaliu jūsų supažindinti su Italija, tuomet suteiksiu jums Italijos pojūtį!”
Papasakokite, kokie yra Italijos ir tarptautinių rinkų iššūkiai žiūrint iš pramonės pusės.
„Italijos rinka yra unikali: be menkiausios abejonės esame pripažinti užsienyje kaip suteikiantys aukščiausią kokybę. Tai, ką siūlo Italija, yra nenuginčijama.”
O ką jums reiškia kava?
„Kava suteikia neapsakomą pojūtį ir akimirką padaro stebuklinga. Tai daugiau nei vien geras puodelis kavos.”
Ką pasakytumėte apie Tonino Lamborghini kavą?
„Tai gera kava. Ji gimė iš bendradarbiavimo su profesionalais, mėgėjais ir tais, kurie pamilo mano viziją. Tai yra išmanymo ir įgūdžių rezultatas. Pasitelkdamas šiuo mišiniu sukūriau 3 atpažįstamas kavos rūšis, jas mes platiname daugiau nei 39 šalyse visame pasaulyje.”
Kada sukūrėte Tonino Lamborghini kavą?
„Maždaug prieš 18 metų. Ir nepaisant laiko, ji išlaiko tą patį kokybės standartą!”
Ar norėtumėte paragauti „Starbucks” espreso?
„O kodėl gi ne? Turėčiau nuvykti į Milaną, kad sužinočiau ar jiems pavyko sukurti kokybišką produktą. Tikrai tuo pasimėgaučiau.”
Kokia yra itališko espreso ateitis?
„Manau, kad ateityje paklausa tik augs, dėl to turime išlaikyti aukščiausią kokybę. Jauniems žmonėms mėgavimasis kava sukuria erdvę bendravimui ir emocijų pasidalinimui, užtikrinsime, kad ateityje šis pomėgis augtų. Tikiuosi, kad ateityje naujoji karta labiau vertins tikrąją itališkos kavos kultūrą.”
Ar pasiekėte visus savo tikslus?
„Aš juos pasieksiu tuomet, kai penkis kartus padidinsiu apyvartą – juokiasi Lamborghini.”
Ar jūsų darbuotojai dievina kavą?
„Tai, kad jie pasirinko šią sferą ir pasinaudojo galimybe joje dirbti, įrodo, kad jie kavą dieviną. Tikiuosi, kad jie taip pat pamilo mano prekės ženklą ir viziją, kurią perteikia Tonino Lamborghini kava.
Jūsų kompanija yra labai ypatinga, nes dirbate užsienyje, o ne Italijoje.
„Aš nenoriu parduoti Italijos patiems italams, aš siūlau patirti itališką gyvenimo būdą užsieniečiams! Mūsų pirminis pasirinkimas pasiteisino, nes šiais laikais ir daugelis kitų kavos kompanijų savo produkciją pasirenka tiekti užsienio rinkai.“
Ar galėtumėte pasidalinti konkrečia malonia arba ne tokia malonia akimirka, kuri nutiko bendraujant su žiniasklaida?
„Pasitaiko atvejų, kai žurnalistai būna nepasidomėję Tonino Lamborghini kompanijos istorija ir dažnai mus sieja su praeities pasauliu – Lamborghini automobiliais.“
Ką jums reiškia būti Lamborghini?
„Turėti Lamborghini pavardę man yra garbė, tačiau su tuo seka ir didžiulė atsakomybė. Labai dažnai tai reiškia, kad esu įpareigotas viršyti lūkesčius. Tai, kad produktus pažymiu savo vardu reiškia, jog klientams suteikiu aukščiausią kokybę.”
Ar jūs lankotės kavos mugėse?
„Pasikartosiu, kad dalyvavau daugybėje nuostabių mugių. Mano dėmesį patraukė „Host” prekybinė mugė. Ji yra viena iš esminių kavos mylėtojų susitikimo vietų. Dalyvavimas joje suteikia galimybę praplėsti verslą pasaulio mastu, todėl ir pasirinkome ten dalyvauti 2019 metais.
Tonino Lamborghini kompanija
P. Tonino Lamborghini kompaniją įkūrė 1981 m. Italijoje. Lamborghini šeimos įpėdinio būstinė yra įkurta puikioje „Villas de Vignola”, Renesanso viloje, netoli Bolonijos miesto sienų. P. Lamborghini įkvėpimo sėmėsi iš savo šeimos paveldo ir didžiulės patirties mechanikos ir automobilių inžinerijos srityje. Jis siekė sukurti prabangių dizaino produktų liniją, įskaitant: laikrodžius, akinius, išmaniuosius telefonus, kvepalus, baldus, drabužius, sporto reikmenis, golfo vežimėlius, gėrimus, 5 žvaigždučių viešbučius, nekilnojamojo turto projektus ir restoranus.
Jau daugiau nei 35 metus „Tonino Lamborghini” prekės ženklas atspindi itališką gyvenimo būdą. Besilaikant tradicijų ir paisant Lamboghini šeimos istorijos, Tonino Lamborghini kompanija siekia išlaikyti ir perteikti išskirtinį itališką skonį ir gyvenimo būdą.
„Tonino Lamborghini” prekės ženklo vertybės – tai tvirta dvasia, itališkas išradingumas, nepriekaištingas dizainas ir talentas. Visame pasaulyje pripažintas prekės ženklas yra prabangos, išskirtinumo ir italų išraiškos kūrinys. Bendrovės vizija – unikaliais ir išskirtiniais produktais pasaulinei rinkai perteikti Italijos entuziazmą ir dvasią. Tai įkvėpimas kilęs iš Italijos pramoninio dizaino ir Lamborghini šeimos paveldo.
Tonino Lamborghini biografija
Tonino Lamborghini gimė 1947 m. Cento mieste (Feraroje, Italijoje), kilo iš šeimos, kuri tapo žinoma automobilių pramonėje visame pasaulyje.
Įgijęs Bolonijos universiteto Politikos mokslų ir ekonomikos mokslinį laipsnį ir Niujorke studijas baigęs mechanikų inžinerijos garbės diplomu, jis buvo „Lamborghini Oleodinamica S.p.A.” prezidentas (1974-2002) ir „Lamborghini CALOR S.p.A.” prezidentas (1983-2003).
1981 m. Jis įkūrė „Tonino Lamborghini” stiliaus ir aksesuarų kompaniją, skirtą prabangių dizaino projektų kūrimui su garsiuoju „Raging Bull” ženklu. 1998 m. Įkūrė „TLR Srl” – golfo vežimėlių kompaniją, o 1998 m. – „City Life SpA” – miesto automobilį.
1995 m. Italijos Respublikos prezidentas Scalfaro jam suteikė „Honoured Commendatore” ordiną, o 1996 m. – Ispanijos karališkoji didenybė Infante suteikė „Senor Don Caballero de Merito con Placa de Plata” ordiną.
2015 m. Tonino Lamborghini buvo pašventintas Juodkalnijos garbės konsulu Italijos Emilija-Romagna regione. 2018 m. įgavo daktaro laipsnį (D.Litt – Honoris Causa) Navi D Y Patil universitete, Mumbajuje, Indijoje.
Pastaba: Prašome įsidėmėti, kad Tonino Lamborghini kompanijos ir Tonino Lamborghini, kuris teikia prabangos prekes ir paslaugas, negali būti painiojamas su Ferruccio Lamborghini, Tonino Lamborghini tėvo įkurta automobilių kompanija. Prašome neminėti „Lamborghini” automobilių šalia Tonino Lamborghini produktų. Ačiū.